Po zakończeniu zimowych ferii i odpoczynku, mali jaślanie rozpoczęli II semestr na Jasielskim Uniwersytecie Dziecięcym, licznie uczestnicząc w zajęciach „Rany, rety, tablety”.
17 i 24 lutego 2018 roku studenci Juniwersytetu przekonali się jak w kreatywny i twórczy sposób wykorzystywać nowe technologie do nauki i zabawy. Zapoznali się z pojęciem rzeczywistości rozszerzonej i dowiedzieli się, że ta technologia jest im dobrze znana w postaci filmów i obrazów 3D. Poznali aplikację Quiver, czyli nowoczesną kolorowankę, pozwalającą na "ożywienie" tradycyjnych rysunków. Podczas zajęć dzieci najpierw kolorowały kredkami wybrane przez siebie obrazki m. in.: wulkan, delfiny, wóz strażacki i samolot. Po uruchomieniu aplikacji na tabletach i nakierowaniu obiektywu kamery na skończone dzieła, dzięki rozszerzonej rzeczywistości modele z rysunków zmieniały się na ich oczach w trójwymiarowe obiekty, które nie tylko były w kolorach użytych przez nich kredek, ale także zostały wprawione w ruch. Zobaczyliśmy więc podskakujące w wodzie delfiny, mknące po podmiejskich szosach samochody, spacerujące w tropikalnej dżungli egzotyczne ptaki, bawiące się w ogrodzie psy, wybuch wulkanu i przygotowujący się do akcji gaśniczej wóz strażacki.
Jasielski Uniwersytet Dziecięcy to edukacyjny projekt realizowany przez Miasto Jasło w ramach Programu „Postaw na rodzinę”. Projekt współfinansowany jest ze środków Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach programu "Postaw na rodzinę".