Facebook ikonka prawy margines

Kluby: O ważnych pytaniach w górach i o góry

wtorek, 21 listopada 2023

21 listopada 2023 r. spotkałyśmy się na rozmowie „z oddechem” o książce Dariusza Kortko i Marcina Pietraszewskiego „Kukuczka. Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście”.

Choć nie jesteśmy pasjonatkami himalaizmu, książkę przeczytałyśmy z wielką ciekawością. Z pewnością to zasługa autorów, którzy nadali opowieści wiele warstw i kontekstów. Poznałyśmy skomplikowaną i niełatwą do rozszyfrowania postać himalaisty, jego rodzinę, przyjaciół i wspinaczkowych partnerów, przebyłyśmy wraz z nim kolejne szlaki od Tatr po Himalaje. Oprócz towarzyszenia mu w kolejnych wyprawach, mogłyśmy śledzić kulisy przygotowań, które odbywały się przecież w niełatwej rzeczywistości PRL-u i były dla nas równie fascynujące jak samo zdobywanie szczytów. Biografia Kukuczki skłoniła nas do zadania ważnych pytań: o miłość do gór, o pasję, granice ryzyka, ale też o potrzebę rywalizacji, wyznawane zasady i priorytety. Uznałyśmy, że z chęcią poszukamy odpowiedzi na nie w kolejnych książkach o górach i himalaizmie.

Dofinansowano ze środków Instytutu Książki pochodzących z dotacji celowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.